Om arvid nordquist

Fyra produktområden
& 100 år av handel

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 har specialiserat sig på smakupplevelser och kvalitetsprodukter. Företaget är verksamt i hela Norden och har en produktportfölj med många välkända varumärken från olika länder, vilket skapar en internationellt präglad arbetsmiljö.

I vårt sortiment finns livsmedel, vårt egenrostade kaffe, te, vin, öl och non food-produkter. Vi är idag 339 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Produkter med så liten miljöpåverkan som möjligt är nutida kvalitet.

Vi finns i alla fyra nordiska länder med sälj- och marknadsorganisationer. Vi bearbetar alla kanaler där livsmedel säljs. Vår portfölj innehåller varumärken som vi äger, utvecklar och producerar själva, och varumärken som vi representerar. Våra kunder är främst den nordiska dagligvaruhandeln, inklusive alkoholmonopolen, restaurangsektorn och apotek-, kontor-, detalj- och lågprishandeln. Men också varumärkesägarna till de varumärken vi representerar.

Vi är den bästa partnern - våra kunder känner sig inspirerade i mötet med oss. Vi levererar starka varumärken med enastående kvalitet, service & värde med hänsyn till människa och miljö.
VÅR VISION
100 000 säljbesök per år
2 500 artiklar
50 länder
339 medarbetare

Våra senaste nyheter

pressrelease

Dubbla lanseringar från Fuller’s – Vintage Ale 2024 och Old Winter Ale

Fuller’s presenterar två spännande nyheter! Den exklusiva Vintage Ale 2024, lansering 15 november, bjuder på komplexa smaker av karamell och torkad frukt som bara blir bättre med lagring – en perfekt ...

pressrelease

Arvid Nordquist – Sveriges starkaste kaffevarumärke för 5:e året i rad!

Arvid Nordquist har för femte året i rad utsetts till Sveriges starkaste kaffevarumärke enligt Evimetrix Sweden Brand Awards. Utmärkelsen baseras på en undersökning där cirka 1 000 konsumenter bedömt...

pressrelease

Arvid Nordquist blir första svenska medlemmen i World Coffee Research – en global kraft för kaffets framtid

Arvid Nordquist har blivit första svenska medlemmen i World Coffee Research (WCR), en global organisation som främjar forskning för att säkra kaffeodlingens framtid. WCR utvecklar klimatresistenta kaf...